Een doorbraak naar nieuwe biermarketing!

bier2Vandaag werden in het Algemeen Dagblad de eerste significante onderzoeksresultaten bekendgemaakt over het drinken van bier en andere dranken. Uit onderzoek uitgevoerd door MarketResponse in opdracht van PINT kwam naar voren dat 19,2 procent van alle Nederlandse vrouwen nooit alcohol drinkt. Het onderzoek werd gehouden onder netto 1.500 respondenten. Een behoorlijke graadmeter dus. Op de vraag naar de meest favoriete drank kiest 55,8 procent van de mannen  altijd of meestal voor pils. Hoe het bij vrouwen zit slaat alles! 

 De tweede drank is uiteraard wijn met 36,2 procent. En nu komt het! Bij vrouwen is het natuurlijk andersom. 9,7 procent slechts kiest voor pils en maar liefst 55,9 procent voor wijn! Op de vraag naar de meest favoriete drank kiest 61,9 procent van de vrouwen zelfs voor wijn, 14,5 procent voor mixdrankjes en slechts 6,7 procent voor pils. Bij mannen is dit 38 procent pils, wijn 24,8 procent en speciaalbier 14,3 procent!! Nou ik weet het zeker, er is werk aan de winkel!!

En waar komen deze schokkende resultaten van? Inderdaad de reclames die alleen maar mannen laten zien of histerisch gillende vrouwen in keukens en kleding- en schoenenkasten. Ik weet dat aankomende vrijdag op het PINT Symposium  er heel wat staat te gebeuren. Geloof mij de grote bierconcerns gaan zich achter hun oren krabben. Een doorbraak naar de nieuwe biermarketing. Door de aandacht in het AD van vandaag zijn de vrije plekken om het PINT symposium bij te wonen volgens mij nagenoeg op. Stuur vooral een mail als je nog aanwezig wilt zijn naar [email protected].

Bron: AD 

Lees ook:Symposium PINT: ‘Vrouwen aan het bier?’
Lees ook:Volg PINT Symposium ‘Vrouwen aan het Bier’
Lees ook:Symposium: Stop mannenreclames in biermarketing
Lees ook:Populariteit bier en wijn bij Amerikaan bijna gelijk
Lees ook:Nederlanders drinken 1 glas alcohol per dag

6 reacties op “Een doorbraak naar nieuwe biermarketing!

  1. Jan

    Volgens mij heeft het niet eerder zo lang geduurd alvorens alle stoelen voor een PINT-Symposium vergeven waren. Dit zegt vrees ik veel over de rol die de vrouw-die-(speciaal)bier-drinkt kennelijk speelt in de bierwereld. Dus ja, tijd voor verandering wat dat betreft of beter gezegd: grijp die kans brouwerijen: in die hoek zijn immers nog aardig wat liters te ‘halen’ cq. dorstige kelen te lessen.

      /   Beantwoorden  / 
    1. Fiona de Lange

      Het niveau van de mensen is daarentegen, ik wil bijna zeggen nog nooit zo hoog geweest, erg hoog. Ik vermoed ook dat men het idee heeft dat er toch nooit iets kan veranderen. Dan gaan er wat mensen opkijken vrijdag ;-) .

        /   Beantwoorden  / 
    2. Frans Ruiter

      Jan, het heeft natuurlijk ook te maken met (het ontbreken van) de ruchtbaarheid die eraan gegeven is dit symposium bij te wonen. Juist om (veel) teleurstellingen te voorkomen.

        /   Beantwoorden  / 
      1. Jan

        Ruchtbaarheid geven aan het symposium van PINT is eerder niet noodzakelijk geweest omdat het in no-time vol zat. Waarom nu niet? Voordeel is wel dat – zoals Fiona aangeeft – het niveau hoog is. Dat is wel aardig omdat hiermee de discussie op gang wordt geholpen.

          /   Beantwoorden  / 
        1. Fiona de Lange

          Jan, we kunnen het uitleggen… zit toch effe anders in elkaar…

            /   Beantwoorden  / 
          1. Jan

            ;-)

              /  

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.