AB InBev lanceert website om drinkende kinderen te voorkomen

Tijdens de tweede Global Beer Responsible Day van AB InBev werd het Family Talk programma geïntroduceerd om drinkende kinderen te voorkomen. Op de website www.familytalkonline.nl staan tips en manieren om open en eerlijke communicatie tussen ouders en hun kinderen aan te moedigen. Het programma is geïntroduceerd in 20 landen.

 

“We brouwen onze producten met passie en trots waar de consument op een verantwoorde manier van kan genieten. Achter overmatig alcoholgebruik, of alcoholgebruik door kinderen staan wij niet. Wij zijn namelijk ook ouders”, zegt commercieel directeur Remco Boerefijn. Dat lijkt me natuurlijk wel een inkopper dat je niet achter alcoholgebruik door kinderen staat.

AB InBev erkent dat ouders de grootste invloed hebben op beslissingen met betrekking tot alcoholconsumptie van hun kinderen. Het programma Family Talk is ontworpen om ouders te helpen het drinken door minderjarige kinderen te voorkomen. Het programma is oorspronkelijk voor de Amerikaanse markt ontworpen door een panel van interne en externe adviseurs, gezinstherapeuten, kinderpsychologen en experts op het gebied van alcoholbehandeling. Aangezien het in Amerika een groot succes is, wordt Family Talk nu ook in Nederland geïntroduceerd. Vreemd genoeg heb ik wel het idee dat ouders in de V.S. duidelijker het grote probleem zien van het drinken van alcohol op jonge leeftijd. Uit reportages in Nederland blijkt toch dat ouders erg makkelijk omgaan met de drinkende kinderen.

Naast de website www.familytalkonline.nl zijn ook flyers ontworpen met zes belangrijke tips voor ouders.

Lees ook:Jupiler zet programma in voor verantwoorde voetbalsupporter
Lees ook:Verhoging leeftijdsgrens alcohol naar 18 jaar?
Lees ook:AB InBev geeft horecaondernemers inspiratie
Lees ook:Ouders sleutel bij comazuipend kind
Lees ook:Grolsch komt met Nederlandse alcoholsite

Eén reactie op “AB InBev lanceert website om drinkende kinderen te voorkomen

  1. Alexander

    en dan hellokittybier op de markt brengen.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.